Op CFO Day 2022 richtten we een mobiele studio in in het Kasteel van Brasschaat en nodigden we 4 CFO’s uit voor een gesprek, waarmee we meteen het thema ‘Culture of Curiosity’ in de praktijk brachten. In deze aflevering praten we met Ingeborg Dierens, CFO bij Cebeo, over nieuwsgierigheid, over de rol van Ingeborg, over de toekomstige projecten en over de impact van de huidige omstandigheden.
Een salon op de bovenverdieping van het Kasteel van Brasschaat was de setting voor onze tijdelijke podcaststudio. Hier ontving Community manager Daphné Debaenst in de loop van de namiddag 4 CFO’s om samen met haar en Iris Lopes, Managing Director bij SpendLab, in gesprek te gaan over het thema ‘Culture of Curiosity’.
HR interesseert mij, marketing, sales, logistiek, ... En in mijn rol vandaag ben ik daar ook sterk bij betrokken. Niet puur om de cijfers op te volgen maar ook: wat gaan we doen, waar staan we voor, wat is de strategie in al die verschillende domeinen?
In deze aflevering vertellen Ingeborg Dierens en Iris Lopes hoe zij zelf nieuwsgierigheid in de praktijk brengen, zowel op individueel als op collectief niveau. Ingeborg is als CFO op strategisch niveau bij alle domeinen in het bedrijf betrokken. Ze vertelt over de projecten die bij Cebeo (distributeur van elektrotechnisch materiaal, deel van Sonepar) in de pipeline zitten, welke impact het bedrijf momenteel ondervindt van de marktomstandigheden maar ook welke evoluties er in de toekomst belangrijk zijn.
Beluister hier de podcast:
Deze podcast werd mee mogelijk gemaakt dankzij SpendLab.
Voor de rubriek Leader’s Library selecteren we een recent verschenen boek dat een plek ambieert in de boekenkast van elke executive. Ditmaal viel de keuze op ‘Markt onder vuur’ van Hans Diels, geopolitiek expert bij Etion. Dat de oorlogen in Oekraïne en Gaza impact hebben op onze economie hoeft hij ons niet meer uit te leggen. Des te interessanter is de vraag hoe je als onderneming kan anticiperen op geopolitieke crisissen. Kan je daar vanuit de bestuurskamer überhaupt een plan voor opmaken?
"Marketing wordt vaak geassocieerd met enkel creatief werk, maar het is een strategisch orgaan dat de bedrijfsstrategie vertaalt naar concrete acties.” We gaan in gesprek met Lien Sinnesael, Head of Marketing & Communication bij Agristo, over hoe zij dit tot leven brengt.