Op CFO Day 2022 richtten we een mobiele studio in in het Kasteel van Brasschaat en nodigden we 4 CFO’s uit voor een gesprek, waarmee we meteen het thema ‘Culture of Curiosity’ in de praktijk brachten. In deze aflevering praten we met Pierre Stevens, CFO van Milcobel, over zijn nieuwsgierigheid als persoon, over de cultuur bij Milcobel, over de risico’s voor het bedrijf en hoe het daarmee omgaat.
Een rustige ruimte op de bovenverdieping van het Kasteel van Brasschaat werd dankzij Studio Helsinki omgetoverd tot podcaststudio. Hier ontving Community manager Daphné Debaenst in de loop van de namiddag 4 CFO’s om samen met haar en Iris Lopes, Managing Director bij SpendLab, in gesprek te gaan over het thema ‘Culture of Curiosity’.
In deze aflevering vertellen Pierre en Iris hoe ze naar nieuwsgierigheid kijken, zowel op individueel als op collectief niveau. Ook de cultuur bij Milcobel, hoe die geëvolueerd is en welke rol Pierre als CFO daarin speelt, komt aan bod. Pierre vertelt openhartig over de marktwerking, over de risico’s die het bedrijf detecteert en hoe het daarop anticipeert.
Beluister hier de podcast:
Nu is er meer een bottom-up cultuur, meer dialoog, samenwerken ... en dan zie je dat mensen openbloeien.
Deze podcast werd mee mogelijk gemaakt dankzij SpendLab.
"Marketing wordt vaak geassocieerd met enkel creatief werk, maar het is een strategisch orgaan dat de bedrijfsstrategie vertaalt naar concrete acties.” We gaan in gesprek met Lien Sinnesael, Head of Marketing & Communication bij Agristo, over hoe zij dit tot leven brengt.
In onze rubriek Leden Lounge stellen we de leden van onze community voor. Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen? Dit keer: Petra Vandendriessche, Head of HR bij de Nationale Loterij. De antwoorden in 10 kernwoorden: open mind, impact, ‘grow’, verbindend communiceren, positief leiderschap, reputatie, klankbord, tango, angsten overwinnen en thuiskomen.