Op CFO Day 2022 richtten we een mobiele studio in in het Kasteel van Brasschaat en nodigden we 4 CFO’s uit voor een gesprek, waarmee we meteen het thema ‘Culture of Curiosity’ in de praktijk brachten. In deze aflevering praten we met Pierre Stevens, CFO van Milcobel, over zijn nieuwsgierigheid als persoon, over de cultuur bij Milcobel, over de risico’s voor het bedrijf en hoe het daarmee omgaat.
Een rustige ruimte op de bovenverdieping van het Kasteel van Brasschaat werd dankzij Studio Helsinki omgetoverd tot podcaststudio. Hier ontving Community manager Daphné Debaenst in de loop van de namiddag 4 CFO’s om samen met haar en Iris Lopes, Managing Director bij SpendLab, in gesprek te gaan over het thema ‘Culture of Curiosity’.
In deze aflevering vertellen Pierre en Iris hoe ze naar nieuwsgierigheid kijken, zowel op individueel als op collectief niveau. Ook de cultuur bij Milcobel, hoe die geëvolueerd is en welke rol Pierre als CFO daarin speelt, komt aan bod. Pierre vertelt openhartig over de marktwerking, over de risico’s die het bedrijf detecteert en hoe het daarop anticipeert.
Beluister hier de podcast:
Nu is er meer een bottom-up cultuur, meer dialoog, samenwerken ... en dan zie je dat mensen openbloeien.
Deze podcast werd mee mogelijk gemaakt dankzij SpendLab.
Op de CFO Day faciliteerden softwareontwikkelaar Farseer en financiële matchmaker Ufinity een rondetafel over FP&A, financiële planning en analyse. De discussie leidde de deelnemers langsheen klemtonen als reflectie, strategie en datakwaliteit, en landde – hoe kan het ook anders – op de meerwaarde van AI in dit verhaal.
Is het publiek net voor de lunch al wat afgeleid? Op CFO Day 2025 was daar niets van te merken. Toen Generaal-majoor Rudy Decaestecker, hoofd Budget & Financiën bij Defensie, ons meenam door de befaamde 2%-doelstelling, zat iedereen op het puntje van zijn/haar stoel. Mission accomplished, Rudy!