Op CFO Day 2022 richtten we een mobiele studio in in het Kasteel van Brasschaat en nodigden we 4 CFO’s uit voor een gesprek, waarmee we meteen het thema ‘Culture of Curiosity’ in de praktijk brachten. In deze aflevering praten we met Pierre Stevens, CFO van Milcobel, over zijn nieuwsgierigheid als persoon, over de cultuur bij Milcobel, over de risico’s voor het bedrijf en hoe het daarmee omgaat.
Een rustige ruimte op de bovenverdieping van het Kasteel van Brasschaat werd dankzij Studio Helsinki omgetoverd tot podcaststudio. Hier ontving Community manager Daphné Debaenst in de loop van de namiddag 4 CFO’s om samen met haar en Iris Lopes, Managing Director bij SpendLab, in gesprek te gaan over het thema ‘Culture of Curiosity’.
In deze aflevering vertellen Pierre en Iris hoe ze naar nieuwsgierigheid kijken, zowel op individueel als op collectief niveau. Ook de cultuur bij Milcobel, hoe die geëvolueerd is en welke rol Pierre als CFO daarin speelt, komt aan bod. Pierre vertelt openhartig over de marktwerking, over de risico’s die het bedrijf detecteert en hoe het daarop anticipeert.
Beluister hier de podcast:
Nu is er meer een bottom-up cultuur, meer dialoog, samenwerken ... en dan zie je dat mensen openbloeien.
Deze podcast werd mee mogelijk gemaakt dankzij SpendLab.
Als hoofd van de M&A-afdeling van Deloitte was ze jarenlang een sleutelfiguur in de Belgische M&A-wereld. Vandaag is Lieve Creten vooral aan de slag als bestuurder bij verschillende bedrijven en als senior adviseur. Nu krijgt ze er nog een nieuwe job bij: voorzitter van de M&A Awards. Wij gingen langs voor een kennismakingsgesprek.
Het implementeren van een nieuw HRIT-systeem is een tijdrovend proces en gaat onvermijdelijk gepaard met aanzienlijke investeringskosten en heel wat voorafgaand denkwerk. We gaan te rade bij SuccessDay, dat zeer gericht focust op de vertaalslag van de strategie achter een HR-transformatie naar de implementatie. “Vooraleer je de juiste software kan kiezen, de heilige graal, moet je goed begrijpen waarom je wil digitaliseren.”