Naar aanleiding van Internationale Vrouwendag ging onze managing director Daphné Debaenst in gesprek met Ann Cattelain, Liesbeth De Ridder, Veronique Elskens en Gaëlle Helsmoortel over gendergelijkheid op de werkvloer. Daaruit bleek het belang van personal branding en de rol van bedrijven om een omgeving te creëren die vrouwelijke ambitie en initiatief aanmoedigt. Het gesprek resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat o.a. werd gepubliceerd door Trends.
Of ik naar aanleiding van Internationale Vrouwendag mee in gesprek wilde gaan over gendergelijkheid op de werkvloer? ‘t Zal wel zijn! Het fijne gesprek met Ann Cattelain (CEO Federgon), Liesbeth De Ridder (Secretary General & Network Ambassador Guberna), Veronique Elskens (Regional Director Executive Search Robert Half) en Gaelle Helsmoortel (Chairwoman Women on Board) resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat werd gepubliceerd door Trends en La Libre (klik op de linken om het opiniestuk te lezen).
Dank aan Robert Half voor het organiseren en faciliteren van dit gesprek.
Voor de rubriek Leader’s Library selecteren we een recent verschenen boek dat een plek ambieert in de boekenkast van elke executive. Ditmaal viel de keuze op ‘Markt onder vuur’ van Hans Diels, geopolitiek expert bij Etion. Dat de oorlogen in Oekraïne en Gaza impact hebben op onze economie hoeft hij ons niet meer uit te leggen. Des te interessanter is de vraag hoe je als onderneming kan anticiperen op geopolitieke crisissen. Kan je daar vanuit de bestuurskamer überhaupt een plan voor opmaken?
"Marketing wordt vaak geassocieerd met enkel creatief werk, maar het is een strategisch orgaan dat de bedrijfsstrategie vertaalt naar concrete acties.” We gaan in gesprek met Lien Sinnesael, Head of Marketing & Communication bij Agristo, over hoe zij dit tot leven brengt.