Naar aanleiding van Internationale Vrouwendag ging onze managing director Daphné Debaenst in gesprek met Ann Cattelain, Liesbeth De Ridder, Veronique Elskens en Gaëlle Helsmoortel over gendergelijkheid op de werkvloer. Daaruit bleek het belang van personal branding en de rol van bedrijven om een omgeving te creëren die vrouwelijke ambitie en initiatief aanmoedigt. Het gesprek resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat o.a. werd gepubliceerd door Trends.
Of ik naar aanleiding van Internationale Vrouwendag mee in gesprek wilde gaan over gendergelijkheid op de werkvloer? ’t Zal wel zijn! Het fijne gesprek met Ann Cattelain (CEO Federgon), Liesbeth De Ridder (Secretary General & Network Ambassador Guberna), Veronique Elskens (Regional Director Executive Search Robert Half) en Gaelle Helsmoortel (Chairwoman Women on Board) resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat werd gepubliceerd door Trends en La Libre (klik op de linken om het opiniestuk te lezen).
Dank aan Robert Half voor het organiseren en faciliteren van dit gesprek.
Als we het over diversiteit en inclusie in een professionele omgeving hebben, worden al snel de loftrompetten bovengehaald. Diversiteit en inclusie zouden de facto leiden tot creatievere en innovatievere ondernemingen, meer winst en gelukkigere werknemers. Maar is dat ook zo? En hoe maak je van D&I een strategisch voordeel? We vroegen het aan Frederik Anseel, Professor of Management en Dean van UNSW Business School in Sydney, en aan Lisbeth Decneut, CHRO bij imec.
In onze vaste rubriek Leden Lounge stellen we de leden van onze community voor. Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen? Dit keer Hanna Zijlstra, Chief People Officer bij DELA. De antwoorden in 10 kernwoorden: BIO-waarden, coöperatie, matrixorganisatie, meerjarenplan, meten, cultuur, leergierig, kritisch denken, verbondenheid, en ‘nu even niet’.