Naar aanleiding van Internationale Vrouwendag ging onze managing director Daphné Debaenst in gesprek met Ann Cattelain, Liesbeth De Ridder, Veronique Elskens en Gaëlle Helsmoortel over gendergelijkheid op de werkvloer. Daaruit bleek het belang van personal branding en de rol van bedrijven om een omgeving te creëren die vrouwelijke ambitie en initiatief aanmoedigt. Het gesprek resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat o.a. werd gepubliceerd door Trends.
Of ik naar aanleiding van Internationale Vrouwendag mee in gesprek wilde gaan over gendergelijkheid op de werkvloer? ’t Zal wel zijn! Het fijne gesprek met Ann Cattelain (CEO Federgon), Liesbeth De Ridder (Secretary General & Network Ambassador Guberna), Veronique Elskens (Regional Director Executive Search Robert Half) en Gaelle Helsmoortel (Chairwoman Women on Board) resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat werd gepubliceerd door Trends en La Libre (klik op de linken om het opiniestuk te lezen).
Dank aan Robert Half voor het organiseren en faciliteren van dit gesprek.
In onze vaste rubriek Leden Lounge stellen we de leden van onze community voor. Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen? Dit keer Koen De Schutter, CEO ad interim en CFO bij water-link. De antwoorden in 10 kernwoorden: kraantjeswater, digitale meters, circulaire oplossingen, klimaatverandering, Waterkracht, energie-efficiëntie, groene energie, chemicaliën, stakeholdermanagement en Antwerp.
In volatiele tijden klinkt de roep om coaching luider dan ooit. Hetzelfde kan echter gezegd van de vraag om de meerwaarde van elke investering duidelijk aan te tonen. En dus: hoe kwantificeer en maximaliseer je het rendement van een weinig tastbaar instrument als coaching? We vragen het aan Samira Blanjean, ervaren coach en co-voorzitter van de Belgische tak van de International Coaching Federation.