Naar aanleiding van Internationale Vrouwendag ging onze managing director Daphné Debaenst in gesprek met Ann Cattelain, Liesbeth De Ridder, Veronique Elskens en Gaëlle Helsmoortel over gendergelijkheid op de werkvloer. Daaruit bleek het belang van personal branding en de rol van bedrijven om een omgeving te creëren die vrouwelijke ambitie en initiatief aanmoedigt. Het gesprek resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat o.a. werd gepubliceerd door Trends.
Of ik naar aanleiding van Internationale Vrouwendag mee in gesprek wilde gaan over gendergelijkheid op de werkvloer? ’t Zal wel zijn! Het fijne gesprek met Ann Cattelain (CEO Federgon), Liesbeth De Ridder (Secretary General & Network Ambassador Guberna), Veronique Elskens (Regional Director Executive Search Robert Half) en Gaelle Helsmoortel (Chairwoman Women on Board) resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat werd gepubliceerd door Trends en La Libre (klik op de linken om het opiniestuk te lezen).
Dank aan Robert Half voor het organiseren en faciliteren van dit gesprek.
Puck van Dijk trapte de CHRO Day 2025 af met flair. Ze introduceerde zichzelf als een "praktisch filosofe", maar zei meteen: “Denk nu niet aan een grijzige denker omringd door stoffige boeken”. Nee, Puck is eerder een ‘Socrates op sneakers’ – een verwijzing naar het gelijknamige boek en een mooie brug naar één van de centrale onderwerpen van de dag: luisteren. Maar: luisteren … waar begint dat eigenlijk? En hoe kunnen we het onszelf aanleren om er beter in te worden?
Met de slogan ‘Improving quality of life’ zet Sylvie Viaene, People Services Director bij Arcadis, de trend verder om te spreken over ‘people’ in plaats van over HR. Als expert in transformatieprojecten helpt Sylvie het bedrijf te globaliseren. Flexibiliteit is een woord dat vaak terugkomt in ons gesprek.