Naar aanleiding van Internationale Vrouwendag ging onze managing director Daphné Debaenst in gesprek met Ann Cattelain, Liesbeth De Ridder, Veronique Elskens en Gaëlle Helsmoortel over gendergelijkheid op de werkvloer. Daaruit bleek het belang van personal branding en de rol van bedrijven om een omgeving te creëren die vrouwelijke ambitie en initiatief aanmoedigt. Het gesprek resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat o.a. werd gepubliceerd door Trends.
Of ik naar aanleiding van Internationale Vrouwendag mee in gesprek wilde gaan over gendergelijkheid op de werkvloer? ’t Zal wel zijn! Het fijne gesprek met Ann Cattelain (CEO Federgon), Liesbeth De Ridder (Secretary General & Network Ambassador Guberna), Veronique Elskens (Regional Director Executive Search Robert Half) en Gaelle Helsmoortel (Chairwoman Women on Board) resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat werd gepubliceerd door Trends en La Libre (klik op de linken om het opiniestuk te lezen).
Dank aan Robert Half voor het organiseren en faciliteren van dit gesprek.
Een soepele implementatie vraagt zorgvuldige planning en strategische vooruitziendheid. De Heus en SuccessDay implementeren Workday als hun nieuwe wereldwijde HRIT-systeem. Door inzichten van Silvian Nanarjain, Group Manager HRIS & Strategic Projects bij De Heus, ontdekken we hoe Phase 0 essentieel was voor het leggen van een stevige basis voor een succesvolle transitie.
In Leaders Library viel deze keer onze keuze op ‘Reward: Attracting and Retaining Key Talent with Compelling Reward’ van Axel Smits en Bart Van den Bussche. De auteurs, beiden actief bij PwC, analyseren hoe bedrijven in een krappe arbeidsmarkt hun beloningsstrategie kunnen herdenken.