Naar aanleiding van Internationale Vrouwendag ging onze managing director Daphné Debaenst in gesprek met Ann Cattelain, Liesbeth De Ridder, Veronique Elskens en Gaëlle Helsmoortel over gendergelijkheid op de werkvloer. Daaruit bleek het belang van personal branding en de rol van bedrijven om een omgeving te creëren die vrouwelijke ambitie en initiatief aanmoedigt. Het gesprek resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat o.a. werd gepubliceerd door Trends.
Of ik naar aanleiding van Internationale Vrouwendag mee in gesprek wilde gaan over gendergelijkheid op de werkvloer? ‘t Zal wel zijn! Het fijne gesprek met Ann Cattelain (CEO Federgon), Liesbeth De Ridder (Secretary General & Network Ambassador Guberna), Veronique Elskens (Regional Director Executive Search Robert Half) en Gaelle Helsmoortel (Chairwoman Women on Board) resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat werd gepubliceerd door Trends en La Libre (klik op de linken om het opiniestuk te lezen).
Dank aan Robert Half voor het organiseren en faciliteren van dit gesprek.
Al zeven jaar is Daphné Debaenst de drijvende kracht achter House of Executives. In die tijd is HoE uitgegroeid tot een stevige community die leden en partners verbindt tijdens exclusieve events en netwerkmomenten. We vroegen Daphné naar haar ervaringen en naar haar visie op leiderschap.
“In tijden van grote verandering is het meer dan ooit nodig om stil te staan bij de impact op de mens, tot op het niveau van de individuele medewerker.” Greet Vanuytsel, People & Culture Transformation & Projects Lead bij Coca-Cola Europacific Partners, heeft het onder meer over de evolutie naar een people-to-people economie en hoe Coca-Cola zich daarin vindt.