SAP heeft tijdens SAP Concur Fusion 2025 de integratie van AI-copilot Joule in SAP Concur-oplossingen aangekondigd. Hiermee zet SAP een belangrijke stap naar volledig geautomatiseerd reis- en onkostenbeheer. Daarnaast breidt SAP de samenwerking met American Express en Mastercard uit om declaratieprocessen verder te vereenvoudigen.
De integratie maakt het voor medewerkers eenvoudiger om declaraties in te dienen en reisplannen te maken. Ook kunnen bedrijven hiermee hun administratieve processen stroomlijnen.
SAP Concur en American Express introduceren een functie waarbij een American Express Corporate Card automatisch zakelijke uitgaven vastlegt en categoriseert in Concur Expense. De partners starten met maaltijdkosten en breiden dit later uit naar andere uitgavencategorieën. Medewerkers ontvangen daarnaast realtime meldingen over het bedrijfsbeleid bij transacties, wat naleving en kostenbeheer vereenvoudigt.
SAP Concur breidt tevens de toegang tot zijn Mastercard-integratie uit. Hierdoor kunnen meer klanten profiteren van geautomatiseerde onkostendeclaraties, waarbij Concur Expense transacties direct verwerkt op het moment van aankoop.
SAP Concur heeft ook de hotelmarkt verder geïntegreerd met American Express Global Business Travel. Daarmee krijgen klanten toegang tot meer dan twee miljoen accommodaties wereldwijd, inclusief exclusieve tarieven en gecontracteerde programma’s.
Met zijn Concur Travel- en Concur Expense-oplossingen blijft SAP marktleider in software voor reis- en onkostenbeheer, met een marktaandeel van 49,6 procent in 2023 (bron: IDC). Deze oplossingen zijn onderdeel van de SAP Business Suite, die AI-gestuurde inzichten en geïntegreerde cloud-ERP-functionaliteit combineert voor een efficiëntere bedrijfsvoering.
SAP Concur is sponsor van de CFO Day 2025.
Hoe neemt u mensen mee in uw verhaal? Hoe overtuigt u collega’s in het managementteam of brengt u een complexe boodschap op een heldere en gedragen manier? Tijdens het Executive Forum 2025 deelde Stefanie Van Moen, sprekerscoach en communicatietrainer, concrete handvatten voor impactvolle communicatie — met aandacht voor inhoud, verbinding en présence.
Hoe evolueert leiderschap in de toekomst? Kijken we bij de selectie van leiders nog te veel naar functieprofielen en ervaring? Wat als we bewuster zouden kijken naar identiteit, zowel die van de organisatie als die van de leider, en die op elkaar afstemmen?