Op CFO Day 2022 richtten we een mobiele studio in in het Kasteel van Brasschaat en nodigden we 4 CFO’s uit voor een gesprek, waarmee we meteen het thema ‘Culture of Curiosity’ in de praktijk brachten. In deze aflevering praten we met Liesbeth Sinke, CFRO bij Saxo Bank, over nieuwsgierigheid, over data versus mensen, over de rol van finance en over hoe het bedrijf naar de wereld kijkt.
Studio Helsinki toverde op CFO Day een rustige ruimte op de bovenverdieping van het Kasteel van Brasschaat om tot podcaststudio. Hier ontving Community manager Daphné Debaenst in de loop van de namiddag 4 CFO’s om samen met haar en Iris Lopes, Managing Director bij SpendLab, in gesprek te gaan over het thema ‘Culture of Curiosity’.
Cijfers zijn inkt op papier. Maar zodra je het verhaal áchter de cijfers kent en begrijpt hoe dit tot stand is gekomen, dan pas heb je echte informatie.
In deze aflevering vertellen Liesbeth Sinke en Iris Lopes hoe ze naar nieuwsgierigheid kijken, zowel op individueel als op collectief niveau. Beide dames omschrijven zichzelf als nieuwsgierig, waarbij ze vooral interesse hebben in de mensen waarmee ze in contact komen. En ook op businessvlak probeert Liesbeth altijd het verhaal áchter de cijfers te achterhalen. Ze vertelt o.a. over de cultuur bij Saxo Bank en over hoe het bedrijf altijd de klant vooropstelt.
Beluister hier de podcast:
Deze podcast werd mee mogelijk gemaakt dankzij SpendLab.
Al zeven jaar is Daphné Debaenst de drijvende kracht achter House of Executives. In die tijd is HoE uitgegroeid tot een stevige community die leden en partners verbindt tijdens exclusieve events en netwerkmomenten. We vroegen Daphné naar haar ervaringen en naar haar visie op leiderschap.
“In tijden van grote verandering is het meer dan ooit nodig om stil te staan bij de impact op de mens, tot op het niveau van de individuele medewerker.” Greet Vanuytsel, People & Culture Transformation & Projects Lead bij Coca-Cola Europacific Partners, heeft het onder meer over de evolutie naar een people-to-people economie en hoe Coca-Cola zich daarin vindt.