Op CFO Day 2022 richtten we een mobiele studio in in het Kasteel van Brasschaat en nodigden we 4 CFO’s uit voor een gesprek, waarmee we meteen het thema ‘Culture of Curiosity’ in de praktijk brachten. In deze aflevering praten we met Liesbeth Sinke, CFRO bij Saxo Bank, over nieuwsgierigheid, over data versus mensen, over de rol van finance en over hoe het bedrijf naar de wereld kijkt.
Studio Helsinki toverde op CFO Day een rustige ruimte op de bovenverdieping van het Kasteel van Brasschaat om tot podcaststudio. Hier ontving Community manager Daphné Debaenst in de loop van de namiddag 4 CFO’s om samen met haar en Iris Lopes, Managing Director bij SpendLab, in gesprek te gaan over het thema ‘Culture of Curiosity’.
Cijfers zijn inkt op papier. Maar zodra je het verhaal áchter de cijfers kent en begrijpt hoe dit tot stand is gekomen, dan pas heb je echte informatie.
In deze aflevering vertellen Liesbeth Sinke en Iris Lopes hoe ze naar nieuwsgierigheid kijken, zowel op individueel als op collectief niveau. Beide dames omschrijven zichzelf als nieuwsgierig, waarbij ze vooral interesse hebben in de mensen waarmee ze in contact komen. En ook op businessvlak probeert Liesbeth altijd het verhaal áchter de cijfers te achterhalen. Ze vertelt o.a. over de cultuur bij Saxo Bank en over hoe het bedrijf altijd de klant vooropstelt.
Beluister hier de podcast:
Deze podcast werd mee mogelijk gemaakt dankzij SpendLab.
In een gesprek met House of Executives deelt Pieter Janssens, CEO van iO, een boeiende blik op zijn achtergrond, de evolutie van zijn bedrijf iO en de groeiende invloed van de Chief Marketing Officer (CMO) in de board.
Tijdens ons gesprek met Wouter Van Linden, Head of HR bij Waterland Private Equity, hoorden we een aantal atypische uitspraken in vergelijking met wat andere CHRO’s ons vertellen in België.