Chris Wuytens, managing director van Acerta Consult, legt momenteel de laatste hand aan Acerta’s jaarlijkse inspiratienota. “Daarin koppelen we de meest recente inzichten uit onderzoek aan wat we zien gebeuren op de werkvloer”, aldus Chris. “Bedrijven gaan nog al te vaak uit van premisses die door de wetenschap al lang weerlegd zijn. De speerpunten voor 2023 zijn een duurzaam HR-beleid en langetermijndenken."
Van al de initiatieven en denkoefeningen rond hybride werken en mobiliteit, toonde het charter Baanbrekende Werkgever zich te midden de coronacrisis een van de meest pertinente HR-initiatieven. Heel wat bedrijven breken zich het hoofd over de juiste invulling van hybride werken en de bijhorende mobiliteit. Filip Claes, HR Director van mede-initiatiefnemer De Lijn, wikt en weegt de actuele bekommernissen vanuit het traject dat de vervoersmaatschappij aflegde.
Op CFO Day 2022 richtten we een mobiele studio in in het Kasteel van Brasschaat en nodigden we 4 CFO’s uit voor een gesprek, waarmee we meteen het thema ‘Culture of Curiosity’ in de praktijk brachten. In deze aflevering praten we met Ingeborg Dierens, CFO bij Cebeo, over nieuwsgierigheid, over de rol van Ingeborg, over de toekomstige projecten en over de impact van de huidige omstandigheden.
Op CFO Day 2022 richtten we een mobiele studio in in het Kasteel van Brasschaat en nodigden we 4 CFO's uit voor een gesprek, waarmee we meteen het thema 'Culture of Curiosity' in de praktijk brachten. In deze aflevering praten we met Liesbeth Sinke, CFRO bij Saxo Bank, over nieuwsgierigheid, over data versus mensen, over de rol van finance en over hoe het bedrijf naar de wereld kijkt.
Op CFO Day 2022 richtten we een mobiele studio in in het Kasteel van Brasschaat en nodigden we 4 CFO's uit voor een gesprek, waarmee we meteen het thema 'Culture of Curiosity' in de praktijk brachten. In deze aflevering praten we met Pierre Stevens, CFO van Milcobel, over zijn nieuwsgierigheid als persoon, over de cultuur bij Milcobel, over de risico's voor het bedrijf en hoe het daarmee omgaat.
De groei van mensen centraal zetten. Parklane Insight doet het intussen al twintig jaar. Dochteronderneming TriFinance telt meer dan 800 medewerkers, en daar staan nu ook twee nieuwe merken naast: TriHD en TriTechnology. Pieter Smit, één van de vier executives bij Parklane Insight, deelt de lessen die het bedrijf heeft geleerd over de people-first approach.