Hij is geen marketeer maar economist van opleiding, en dat er ooit een carrière in de bankwereld inzat, stond door zijn passie voor de beurswereld al vast sinds zijn jeugd. We spraken met Stefan Van Peteghem, CMO bij Bank van Breda, over de aandachtspunten bij zijn marketingactiviteiten en hoe zijn team evolueert in een wereld vol verandering.
De financiële wereld loopt stukken voorop in vergelijking met andere segmenten in het gebruik van data-analyse. Ongetwijfeld omdat ze de eersten zijn die met financiële risico’s en de potentiële gevolgen ervan geconfronteerd worden. We gaan daar dieper op in met Iris Lopes, Partner bij SpendLab, dat datagedreven oplossingen ontwikkelt om haar klanten onder meer toe te laten toekomstige risico’s te voorkomen.
Wat is het profiel van de nieuwe executive? Toenemende complexiteit en onvoorspelbaarheid in het hedendaagse bedrijfslandschap vereisen een nieuwe set competenties. Hudson Directors An Bels, Cédric Van Garsse en Bert De Greve identificeren de cruciale eigenschappen van de toekomstige generatie executives.
Karine Buys is Director HRM en werkt bij Bayer sinds 2008: “Dit is het bedrijf waar ik tot nu toe het langst ben gebleven, dat zegt misschien wel iets”, vertelt ze ons. We zoomen met Karine in op een aantal voorbije, huidige en toekomstige HR-uitdagingen.
Als hoofd van de M&A-afdeling van Deloitte was ze jarenlang een sleutelfiguur in de Belgische M&A-wereld. Vandaag is Lieve Creten vooral aan de slag als bestuurder bij verschillende bedrijven en als senior adviseur. Nu krijgt ze er nog een nieuwe job bij: voorzitter van de M&A Awards. Wij gingen langs voor een kennismakingsgesprek.
Het implementeren van een nieuw HRIT-systeem is een tijdrovend proces en gaat onvermijdelijk gepaard met aanzienlijke investeringskosten en heel wat voorafgaand denkwerk. We gaan te rade bij SuccessDay, dat zeer gericht focust op de vertaalslag van de strategie achter een HR-transformatie naar de implementatie. “Vooraleer je de juiste software kan kiezen, de heilige graal, moet je goed begrijpen waarom je wil digitaliseren.”