Op CFO Day 2022 richtten we een mobiele studio in in het Kasteel van Brasschaat en nodigden we 4 CFO’s uit voor een gesprek, waarmee we meteen het thema ‘Culture of Curiosity’ in de praktijk brachten. In deze aflevering praten we met Liesbeth Sinke, CFRO bij Saxo Bank, over nieuwsgierigheid, over data versus mensen, over de rol van finance en over hoe het bedrijf naar de wereld kijkt.
Studio Helsinki toverde op CFO Day een rustige ruimte op de bovenverdieping van het Kasteel van Brasschaat om tot podcaststudio. Hier ontving Community manager Daphné Debaenst in de loop van de namiddag 4 CFO’s om samen met haar en Iris Lopes, Managing Director bij SpendLab, in gesprek te gaan over het thema ‘Culture of Curiosity’.
Cijfers zijn inkt op papier. Maar zodra je het verhaal áchter de cijfers kent en begrijpt hoe dit tot stand is gekomen, dan pas heb je echte informatie.
In deze aflevering vertellen Liesbeth Sinke en Iris Lopes hoe ze naar nieuwsgierigheid kijken, zowel op individueel als op collectief niveau. Beide dames omschrijven zichzelf als nieuwsgierig, waarbij ze vooral interesse hebben in de mensen waarmee ze in contact komen. En ook op businessvlak probeert Liesbeth altijd het verhaal áchter de cijfers te achterhalen. Ze vertelt o.a. over de cultuur bij Saxo Bank en over hoe het bedrijf altijd de klant vooropstelt.
Beluister hier de podcast:
Deze podcast werd mee mogelijk gemaakt dankzij SpendLab.
Duurzaamheid claimen is eenvoudig, maar er ook geloofwaardig gezag in verwerven, is een ander verhaal. In een tijd waarin greenwashing argwaan wekt en greenhushing vooruitgang onzichtbaar maakt, zoeken bedrijven naar manieren om duurzaam leiderschap tastbaar te maken. Voor Lies Eeckman, Managing Director van Polestar België, kan dat maar op één manier: “Wij kiezen bewust voor een aanpak zonder compromissen. Duurzaamheid moet door elke keuze, elke investering en elke schakel heen voelbaar zijn.”
Trouw aan ons dagthema op CHRO Day 2025 – Listen, Look, Lead –, zoomen we in op leiderschap, want organisaties staan vandaag oog in oog met (digitale) transformatie, organisatorische of geopolitieke veranderingen. “Uit de HR Change Readiness Survey van CEB blijkt dat 73% van de organisaties nog meer verandering verwacht”, zegt Karlien Vanderheyden, Associate Professor of Organisational Behaviour aan de Vlerick Business School.