Op CFO Day 2022 richtten we een mobiele studio in in het Kasteel van Brasschaat en nodigden we 4 CFO’s uit voor een gesprek, waarmee we meteen het thema ‘Culture of Curiosity’ in de praktijk brachten. In deze aflevering praten we met Liesbeth Sinke, CFRO bij Saxo Bank, over nieuwsgierigheid, over data versus mensen, over de rol van finance en over hoe het bedrijf naar de wereld kijkt.
Studio Helsinki toverde op CFO Day een rustige ruimte op de bovenverdieping van het Kasteel van Brasschaat om tot podcaststudio. Hier ontving Community manager Daphné Debaenst in de loop van de namiddag 4 CFO’s om samen met haar en Iris Lopes, Managing Director bij SpendLab, in gesprek te gaan over het thema ‘Culture of Curiosity’.
Cijfers zijn inkt op papier. Maar zodra je het verhaal áchter de cijfers kent en begrijpt hoe dit tot stand is gekomen, dan pas heb je echte informatie.
In deze aflevering vertellen Liesbeth Sinke en Iris Lopes hoe ze naar nieuwsgierigheid kijken, zowel op individueel als op collectief niveau. Beide dames omschrijven zichzelf als nieuwsgierig, waarbij ze vooral interesse hebben in de mensen waarmee ze in contact komen. En ook op businessvlak probeert Liesbeth altijd het verhaal áchter de cijfers te achterhalen. Ze vertelt o.a. over de cultuur bij Saxo Bank en over hoe het bedrijf altijd de klant vooropstelt.
Beluister hier de podcast:
Deze podcast werd mee mogelijk gemaakt dankzij SpendLab.
Voor de rubriek Leader’s Library selecteren we een recent verschenen boek dat een plek ambieert in de boekenkast van elke executive. Ditmaal viel de keuze op ‘Markt onder vuur’ van Hans Diels, geopolitiek expert bij Etion. Dat de oorlogen in Oekraïne en Gaza impact hebben op onze economie hoeft hij ons niet meer uit te leggen. Des te interessanter is de vraag hoe je als onderneming kan anticiperen op geopolitieke crisissen. Kan je daar vanuit de bestuurskamer überhaupt een plan voor opmaken?
"Marketing wordt vaak geassocieerd met enkel creatief werk, maar het is een strategisch orgaan dat de bedrijfsstrategie vertaalt naar concrete acties.” We gaan in gesprek met Lien Sinnesael, Head of Marketing & Communication bij Agristo, over hoe zij dit tot leven brengt.