Aan een absolute rotvaart (en met tientallen overnames) groeide het van oorsprong Belgische digitale marketingbedrijf iO uit tot een Europese referentie in zijn sector. Sinds september 2023 is Collin Seyger er de CFO. Hoog tijd dus om even met hem kennis te maken.
Patrick Putman, Global Chief Digital and Information Officer bij Manuchar, omschrijft zichzelf als een “transformatieve CIO”. Hij benadrukt ook het belang van IT in de strategie van een bedrijf en wijst op een aantal uitdagingen waar Belgische CIO’s van wakker liggen.
Bart Vervaecke, CEO van Sioen Apparel, vertelt ons over wat West-Vlaamse familiebedrijven zo interessant maakt. Hij deelt ook zijn visie op concurrentie, innovatie en duurzaamheid. Op het vlak van opportuniteiten kijkt hij liever door de voorruit dan door de achterruit, vooral bij het boeken van een groot succes.
Na meer dan 25 jaar in diverse financiële rollen is Ilse Geukens inmiddels al drie jaar CFO bij Siemens Belux. In haar functie ligt de klemtoon op het omarmen van innovatie en technologie. We vroegen haar naar haar visie op finance en hoe zij de toekomst ziet, zowel voor de CFO-rol als voor de evolutie van haar team.
AI verovert razendsnel terrein in HR, maar bij 7 op de 10 werknemers ontbreekt vandaag heldere communicatie over hoe hun bedrijf AI inzet. “Een AI-beleid moet echt leven op de werkvloer”, klinkt het bij Acerta Consult, dat van de implementatie van AI een echte leiderschapstest maakt. “AI vraagt geen experiment maar visie, governance en oog voor participatie.”
Met de slogan ‘Improving quality of life’ zet Sylvie Viaene, People Services Director bij Arcadis, de trend verder om te spreken over ‘people’ in plaats van over HR. Als expert in transformatieprojecten helpt Sylvie het bedrijf te globaliseren. Flexibiliteit is een woord dat vaak terugkomt in ons gesprek.