Interviews

De groei van mensen centraal zetten. Parklane Insight doet het intussen al twintig jaar. Dochteronderneming TriFinance telt meer dan 800 medewerkers, en daar staan nu ook twee nieuwe merken naast: TriHD en TriTechnology. Pieter Smit, één van de vier executives bij Parklane Insight, deelt de lessen die het bedrijf heeft geleerd over de people-first approach.

Interviews

Wat is goed leiderschap? Nu wereldwijd heel wat werknemers afhaken, a.k.a. The Great Resignation, moeten we een ander soort profielen durven benoemen op topposities. Volgens Isabelle Debrabandere en Koen Vandenberghe van executive search organisatie The Beaumont Group mogen bedrijven best wat meer buiten de lijntjes kleuren tijdens hun zoektocht naar nieuwe executives.

Interviews

Burn-out en ontslag, ongewenst gedrag en generatieverschillen, neutrale kledij op het werk en discriminatie. De woordcombinaties waar werkgevers van gaan huiveren, hebben op Inger Verhelst, advocate en partner bij Claeys & Engels, net het omgekeerde effect. “Hoe complexer de case, hoe interessanter."

Interviews

Wat gebeurt er als we een CFO en een CMO samenbrengen? In dit dubbelinterview vertellen Nadine Aerts en Michael Custers, respectievelijk CFO en CMO van SD Worx, over hun samenwerking, elkaars taal spreken, groei en cijfers.

Interviews

“Bedrijven kunnen heel wat opsteken van de manier waarop kinderen en jongeren vandaag leren”, zegt Katja Schipperheijn, leerstrateeg en auteur van de boeken 'Digitale Burgertjes' en 'The LearnScape'. “En dan vooral hoe ze dat doen als ze niet op de schoolbanken zitten.” Een interview over de Metaverse, Roblox en de kracht van menselijke vaardigheden.

Interviews

Meer dan in de vorige eeuw hebben bedrijven nood aan nieuwsgierige medewerkers, vindt Stefaan van Hooydonk. Hij is de oprichter van het Global Curiosity Institute en adviseert bedrijven en leiderschapsteams om nieuwsgierigheid op de werkvloer te stimuleren. "Het is voor bedrijven belangrijk om intentioneel met nieuwsgierigheid om te gaan. Dan vermijd je de val van de conformiteit.”

MELD U AAN VOOR DE NIEUWSBRIEF

  • Maandelijks
  • Laatste nieuwe content
  • Aankomende events
  • Uitschrijven altijd mogelijk

Agenda

Op donderdag 20 november organiseren we de derde editie van de CMO Table Talk, ditmaal rond het thema 'Experience is everything'. Een gezellige avond met een select gezelschap van CMO’s en marketingdirecteuren, waarbij we ervaringen delen en elkaar inspireren.

Partners

Buitengewoon inspirerend en verfrissend. Ideaal voor zelfreflectie en om nieuwe ideeën op te doen.