De menselijke "grondstof" is een bijzonder schaars goed geworden de laatste paar jaar. De tekorten nopen bedrijven om uiterst creatief te zijn op de arbeidsmarkt. Maar ook om interne krachten te mobiliseren, waarvoor soms erg innovatieve middelen worden ingezet. Op de CHRO Day legden een tiental gasten tijdens een rondetafel de link tussen nieuwsgierigheid en interne mobiliteit.
Hectisch. Nog meer VUCA. Onvoorspelbaar. Dat zijn de woorden waarmee enkele CFO’s de situatie van hoge inflatie schetsten, tijdens een exclusief rondetafelgesprek. Welke gevolgen van de inflatie dragen hun bedrijven? Wat staat de Belgische ondernemingen te wachten? En hoe gaat ook uw bedrijf er het best mee om? De deelnemers vonden inspiratie bij elkaar én bij prof. dr. Bruno Colmant.
Over innovatie bestaan heel wat vastgeroeste ideeën en dogma’s waar bedrijfsleiders maar zelden van (durven) afwijken. Maar wat werkt nu eigenlijk wél en wat juist niet? Op CFO Day speelden enkele CFO’s een ‘innovation game’, waarbij je leert hoe een innovatiecultuur op te zetten en wat daarbij de do’s en don’ts zijn.
Data is het nieuwe goud, zo wil het cliché. Maar hoever staan we eigenlijk in het delven, verzamelen en combineren van die digitale grondstof? Wat hebben CFO’s hieraan? En welke uitdagingen liggen er nog op hun pad wat dit betreft? Op CFO Day kwamen een zevental financieel directeuren samen in een rondetafel om daarover te praten.
Nieuwsgierigheid en finance, past dat wel? Het is de openingsvraag van de rondetafel met Stefaan Van Hooydonk op CFO Day. Het antwoord ligt voor de hand, zeggen de deelnemers. Het echte vraagstuk is hoe nieuwsgierigheid te integreren zonder de hoge werkdruk verder op te drijven. Zit de oplossing in kleine, “onorthodoxe” aanpassingen?
Hoe sterk is uw focus op de toekomst? Hoe goed is uw bedrijf georganiseerd voor duurzame groei en ontwikkeling? Neem deel aan deze survey om een beeld te krijgen van de uitdagingen en praktijken bij onze Belgische bedrijven.