‘De bedrijfscultuur is een groot deel van ons succes’

Interviews

Bij Odoo enkel interne promoties: de managers zijn allemaal goeie medewerkers die doorgroeiden. Dat vertelt Fabien Pinckaers, CEO van Odoo, het bedrijf dat al enkele jaren een enorme omzetgroei laat optekenen. Voor de instap van Summit Partners won Odoo de Belgische M&A Award 2020 in de categorie Best Venture Capital Deal – Technology.

Van een Waalse boerderij naar de top op het gebied van logistieke software: Odoo doet het zomaar even. De afgelopen tien jaar groeide het bedrijf elk jaar met 50%. Het was toe aan een volgende stap in het groeiproces (nieuwe campus, meer personeel) en de investeerders stonden in de rij. Uiteindelijk werd er een overeenkomst gesloten met het Amerikaanse Summit Partners, bekend van Uber en Flow Traders. Bij die ronde werd op korte termijn 81 miljoen euro opgehaald.

Bekijk hier het interview, waarin Peter De Keyzer bij Fabien Pinckaers peilt naar het succes van Odoo:

Benieuwd naar de andere winnaars? Bekijk dan zeker de M&A Sofa Sessions met de gesprekken tussen Peter De Keyzer en Stefaan Gielens, Jan Spaas en Jesse Sels.

Meer informatie over de M&A Awards vindt u hier.

Recente artikelen

Leader's Library

In de rubriek Leader’s Library duiken we in een recent verschenen boek dat een plek verdient in de boekenkast van elke executive. Deze keer is dat ‘De kracht van de kameleon’ van Hannelore Van Meldert en Jochen Bessemans, een boek over aanpassingsvermogen voor leiders die wendbaarheid niet langer als modewoord willen gebruiken.

Topics

Artificiële intelligentie (AI) is tegenwoordig overal. Ook in HR ontwikkelt het zich tot een krachtige motor. Maar hoe past dat in een domein waar soft skills centraal staan? PerformanSe publiceerde recent specifieke onderzoeksresultaten over hoe medewerkers en HR-professionals AI ervaren in HR-evaluaties.

MELD U AAN VOOR DE NIEUWSBRIEF

  • Maandelijks
  • Laatste nieuwe content
  • Aankomende events
  • Uitschrijven altijd mogelijk

Agenda

Op donderdag 20 november organiseren we de derde editie van de CMO Table Talk, ditmaal rond het thema 'Experience is everything'. Een gezellige avond met een select gezelschap van CMO’s en marketingdirecteuren, waarbij we ervaringen delen en elkaar inspireren.

Partners

Buitengewoon inspirerend en verfrissend. Ideaal voor zelfreflectie en om nieuwe ideeën op te doen.