‘Agility, verantwoordelijkheid en intrapreneurship zijn de pijlers’

Interviews

Jan Spaas, General Manager van GST, vertelt over de kernwaarden en over de integratie bij Boehringer Ingelheim, de farmareus waar GST nu deel van uitmaakt. De overname won de Belgische M&A Award 2020 in de categorie Best Mid-Cap Corporate Deal.

Reuma bij paarden is ongetwijfeld niet een thema waar u elke dag bij stilstaat, maar het is vast mooi om te horen dat dat tegenwoordig met één spuitje te genezen valt. Nog mooier: de stamceltherapie die dit mogelijk maakt is ontwikkeld in België, bij GST, een spin-off van Anacura. Farmareus Boehringer Ingelheim nam de partij over, na een verlovingsperiode van twee jaar waarin gezamenlijk een baanbrekende stamceltherapie op de markt werd gebracht.

Het synergetisch voordeel van de deal is helder: GST krijgt door de deal toegang tot de fenomenale resources van Boehringer Ingelheim en Boehringer Ingelheim krijgt weer een belangrijke pijl op de boog als het gaat om de ontwikkeling van de volgende generatie medicijnen. Verder prees de jury van de M&A Awards dat de onderzoekers en faciliteiten in Vlaanderen blijven, zodat het ecosysteem kan blijven profiteren van de aanwezigheid van deze speler. Zo behoudt België z’n positie in de wereldtop van deze sector.

Bekijk hier het interview, waarin Jan Spaas meer toelichting geeft aan econoom Peter De Keyzer:

Benieuwd naar de andere winnaars? Bekijk dan zeker de M&A Sofa Sessions met de gesprekken tussen Peter De Keyzer en Stefaan Gielens, Jesse Sels en Fabien Pinckaers.

Meer informatie over de M&A Awards vindt u hier.

Recente artikelen

Topics

Of het nu gaat om alomvattende softwarepakketten of losse tools afgestemd op aparte processen, technologie is overal in HR-land. Dat betekent echter niet dat de implementatie van zulke systemen altijd van een leien dakje loopt. Tijdens een rondetafelgesprek op de CHRO Day wisselden enkele HR-directeuren leermomenten en best practices uit. Het relaas van een boeiend debat over de soms frustrerende snoepwinkel van HRIT.

Topics

Zo’n honderd CFO’s en financieel directeuren maakten tijdens de zesde editie van de CFO Day ruimte voor tijd. We hadden het over het belang van één seconde en 125 jaar, over oorlog en hoop, veiligheid en regeneratie. Because time matters.

Agenda

Op woensdag 3 juli organiseren we de tweede editie van onze CMO Schakeltafel. Een gastronomische avond met een select gezelschap van CMO’s en marketingdirecteuren, waarbij we ervaringen delen en elkaar inspireren rond het thema 'No future without a past: vooruitkijken vanuit een strategische terugblik’. 

Partners

Buitengewoon inspirerend en verfrissend. Ideaal voor zelfreflectie en om nieuwe ideeën op te doen.