Topics

Waarom is nieuwsgierigheid de skill van de toekomst? En hoe kunnen ondernemingen “het plezier van het ontdekken” integreren in hun bedrijfscultuur? Zes keynotes, twee rondetafelgesprekken en één illusionist namen de deelnemers aan de CHRO Day mee op een reis langs kwantumverstrengeling, Elon Musk, Japanse monniken, Rosa Parks, zebra’s, Satya Nadella en origami. Lees hier het verslag van deze mooie dag.

Topics

“De war for talent heerst meer dan ooit tevoren”, het is een uitspraak die we tot in den treure horen, met of zonder nuance. We leggen Sofia Van Overmeire, General Manager van HR Talents, vijf stellingen voor om de strijd voor talent in het juiste perspectief te plaatsen.

Topics

Wat kunnen we van China leren? Sinoloog Pascal Coppens dissecteert de Chinese cultuur, op zoek naar verklaringen voor de groei die het land de laatste jaren heeft doorgemaakt. Tijdens een rondetafel op het Executive Forum besprak hij met een tiental executives welke lessen het Westen kan trekken voor de toekomst.

Topics

VUB-professor Cathy Macharis onderzoekt en test mobiliteitsoplossingen met haar team en studenten. Wat verwacht ze van de elektrische wagen? Hoe ziet zij onze mobiliteit veranderen en verduurzamen? Tijdens haar keynote op het Executive Forum belichtte ze enkele valkuilen en ideeën.

Topics

Klinkt goed, 'fluïde organisatie'. Op het Executive Forum vormde dit concept het onderwerp van een rondetafel met enkele CHRO’s en CFO’s. Uit het gesprek bleek dat de praktijk nogal wat uitdagingen met zich meebrengt. Er kwamen vijf best practices bovendrijven.

Topics

In boardrooms over de hele wereld staat duurzaamheid vandaag prominent op de agenda. Tegelijk blijft het een onderwerp waar bedrijven mee worstelen. Wat is de juiste aanpak? Hoe rapporteren we? En is bijkomende regelgeving een zegen of een vloek? Het waren maar enkele van de vragen die aan bod kwamen tijdens onze recente online Round Table.

Agenda

Op woensdag 3 juli organiseren we de tweede editie van onze CMO Schakeltafel. Een gastronomische avond met een select gezelschap van CMO’s en marketingdirecteuren, waarbij we ervaringen delen en elkaar inspireren rond het thema 'No future without a past: vooruitkijken vanuit een strategische terugblik’. 

Partners

Buitengewoon inspirerend en verfrissend. Ideaal voor zelfreflectie en om nieuwe ideeën op te doen.