In onze rubriek Leden Lounge stellen we de leden van onze community voor. Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen? Dit keer: Petra Vandendriessche, Head of HR bij de Nationale Loterij. De antwoorden in 10 kernwoorden: open mind, impact, ‘grow’, verbindend communiceren, positief leiderschap, reputatie, klankbord, tango, angsten overwinnen en thuiskomen.
Lees meerPatrick Putman, Global Chief Digital and Information Officer bij Manuchar, omschrijft zichzelf als een “transformatieve CIO”. Hij benadrukt ook het belang van IT in de strategie van een bedrijf en wijst op een aantal uitdagingen waar Belgische CIO’s van wakker liggen.
Een soepele implementatie vraagt zorgvuldige planning en strategische vooruitziendheid. De Heus en SuccessDay implementeren Workday als hun nieuwe wereldwijde HRIT-systeem. Door inzichten van Silvian Nanarjain, Group Manager HRIS & Strategic Projects bij De Heus, ontdekken we hoe Phase 0 essentieel was voor het leggen van een stevige basis voor een succesvolle transitie.
In Leaders Library viel deze keer onze keuze op ‘Reward: Attracting and Retaining Key Talent with Compelling Reward’ van Axel Smits en Bart Van den Bussche. De auteurs, beiden actief bij PwC, analyseren hoe bedrijven in een krappe arbeidsmarkt hun beloningsstrategie kunnen herdenken.
Dit keer in onze leden lounge: Hilde Aerts, Directeur Stafdienst Begroting en Beheerscontrole bij FOD Financiën. De antwoorden in 10 kernwoorden: goede contacten, portemonnee, regeerakkoord, meer met minder, AI, datagedreven, balans, Tax-on-web, civil servant en kok.
Tijdens de CHRO Day bracht een rondetafelgesprek HR-leiders samen rond het brandend actuele thema van HR-tech, data en metrics. In een open gesprek vernamen we hoe de deelnemers vandaag met technologie en inzichten hun beleid vormgeven en waar het schoentje nog vaak wringt. Van dashboards tot skillmapping, van KPI’s tot loontransparantie… Eén boodschap werd duidelijk: data zijn enkel met richting en visie een wissel op de toekomst.
Bart Vervaecke, CEO van Sioen Apparel, vertelt ons over wat West-Vlaamse familiebedrijven zo interessant maakt. Hij deelt ook zijn visie op concurrentie, innovatie en duurzaamheid. Op het vlak van opportuniteiten kijkt hij liever door de voorruit dan door de achterruit, vooral bij het boeken van een groot succes.
Het connectie- en inspiratiehuis voor en
door leidinggevenden en beslissingnemers.