Op CFO Day 2022 richtten we een mobiele studio in in het Kasteel van Brasschaat en nodigden we 4 CFO's uit voor een gesprek, waarmee we meteen het thema 'Culture of Curiosity' in de praktijk brachten. In deze aflevering praten we met Pierre Stevens, CFO van Milcobel, over zijn nieuwsgierigheid als persoon, over de cultuur bij Milcobel, over de risico's voor het bedrijf en hoe het daarmee omgaat.
De groei van mensen centraal zetten. Parklane Insight doet het intussen al twintig jaar. Dochteronderneming TriFinance telt meer dan 800 medewerkers, en daar staan nu ook twee nieuwe merken naast: TriHD en TriTechnology. Pieter Smit, één van de vier executives bij Parklane Insight, deelt de lessen die het bedrijf heeft geleerd over de people-first approach.
Wat is goed leiderschap? Nu wereldwijd heel wat werknemers afhaken, a.k.a. The Great Resignation, moeten we een ander soort profielen durven benoemen op topposities. Volgens Isabelle Debrabandere en Koen Vandenberghe van executive search organisatie The Beaumont Group mogen bedrijven best wat meer buiten de lijntjes kleuren tijdens hun zoektocht naar nieuwe executives.
Burn-out en ontslag, ongewenst gedrag en generatieverschillen, neutrale kledij op het werk en discriminatie. De woordcombinaties waar werkgevers van gaan huiveren, hebben op Inger Verhelst, advocate en partner bij Claeys & Engels, net het omgekeerde effect. “Hoe complexer de case, hoe interessanter."
Wat gebeurt er als we een CFO en een CMO samenbrengen? In dit dubbelinterview vertellen Nadine Aerts en Michael Custers, respectievelijk CFO en CMO van SD Worx, over hun samenwerking, elkaars taal spreken, groei en cijfers.
“Bedrijven kunnen heel wat opsteken van de manier waarop kinderen en jongeren vandaag leren”, zegt Katja Schipperheijn, leerstrateeg en auteur van de boeken 'Digitale Burgertjes' en 'The LearnScape'. “En dan vooral hoe ze dat doen als ze niet op de schoolbanken zitten.” Een interview over de Metaverse, Roblox en de kracht van menselijke vaardigheden.