Topics

Hoeveel skills heb je als onderneming nodig om een wendbare organisatie uit te bouwen? Niet zoveel, stelt professor Filip De Fruyt van de Universiteit Gent. “We hebben een skills-based model uitgewerkt voor de OESO, rond twee kernvragen en vijf competentiegroepen. Als je die doortrekt in de volledige organisatie, kan je met vertrouwen naar de toekomst kijken.”

Topics

Incontinentie. Hardhorigheid. Menstruatie. Kanker. Pesten. Geloof. Mentale gezondheid. Loon. Borstvoeding. Rouw. Financiële problemen. Welke van deze begrippen maakt u ongemakkelijk? “Het doorbreken van taboes is de weg naar inclusie en productiviteit”, stelt Filip De Groeve, marketing director bij Coloplast en inclusiviteitsexpert. “Of het nu om een stoma of technologische ongeletterdheid gaat.”

Leader's Library

Voor de rubriek Leader’s Library selecteren we een recent verschenen boek dat een plek ambieert in de boekenkast van elke executive. Ditmaal duiken we in een boek met een sterk gevoel voor timing. ‘Do Tell’ van Bart Lombaerts, Ann Maes, Frederik Picard en Chris Van Gils verscheen net op het moment dat heel wat bedrijven de verplichte duurzaamheidsverslaggeving op de agenda zetten. De auteurs leggen uit hoe bedrijven die verplichting in een opportuniteit kunnen ombuigen en welke rol finance en HR daarin hebben.

Topics

Naar aanleiding van Internationale Vrouwendag ging onze managing director Daphné Debaenst in gesprek met Ann Cattelain, Liesbeth De Ridder, Veronique Elskens en Gaëlle Helsmoortel over gendergelijkheid op de werkvloer. Daaruit bleek het belang van personal branding en de rol van bedrijven om een omgeving te creëren die vrouwelijke ambitie en initiatief aanmoedigt. Het gesprek resulteerde in een gezamenlijk opiniestuk dat o.a. werd gepubliceerd door Trends.

Winterwende, Acerta Consult, Chris Wuytens, Karen Donders, CHRO Community, House of Executives
Topics

Digitale assessments, blended learning, spotbonussen, werkschakelpunten en financiële geletterdheid. Maak kennis met de HRM-buzzwords voor dit jaar.

Agenda

Op woensdag 3 juli organiseren we de tweede editie van onze CMO Schakeltafel. Een gastronomische avond met een select gezelschap van CMO’s en marketingdirecteuren, waarbij we ervaringen delen en elkaar inspireren rond het thema 'No future without a past: vooruitkijken vanuit een strategische terugblik’. 

Partners

Buitengewoon inspirerend en verfrissend. Ideaal voor zelfreflectie en om nieuwe ideeën op te doen.