Op de werkvloer heeft AI ingang gevonden, maar is dat ook het geval in directiecomités of raden van bestuur? De vraag of AI strategische beslissingswaarde heeft, schurkt aan bij het openen van de doos van Pandora. We stelden ze aan Philippe Baecke van Vlerick Business School.
Op 20 november mochten we acht marketingdirecteuren verwelkomen voor een CMO Table Talk bij onze partner iO. Rond de tafel, en bij de geneugten van een heerlijk diner, deelden ze ervaringen rond het centrale thema 'Experience is everything'. Hoe proberen zij dankzij de nieuwste technologieën de klantbeleving te optimaliseren?
Stel u voor: u wandelt op een ochtend uw kantoor binnen, en midden in de lobby ligt… een bananenschil. Wat doet u? Met dat beeld zet Cyriel Kortleven, expert in change mindset, meteen de toon tijdens zijn keynote op het Executive Forum: verandering begint vaak met iets kleins, én met onze reactie erop.
Op het Executive Forum 2025 lieten we enkele gasten aan het woord rondom het dagthema ‘The color of authority’. Wanneer het panelgesprek plaatsvindt, is Nadine Aerts sinds enkele weken actief als CFO bij Port of Antwerp-Bruges, na een lange carrière bij SD Worx. Aan haar zijde zit Hilde Boschmans, Head of People & Organisation bij Circet Benelux, dienstverlener in telecom- en energie-infrastructuur.
Vroeger claimde je als bedrijf vooral autoriteit met SEO-geoptimaliseerde content. Vandaag lijken bedrijven met artificiële intelligentie verwikkeld in een strijd om thought leadership en autoriteit. Maar zo hoeft het niet te gaan. Wat als u AI nu eens inzette om aan autoriteit te winnen? Ziehier vijf manieren om dat te doen.
Hoe neemt u mensen mee in uw verhaal? Hoe overtuigt u collega’s in het managementteam of brengt u een complexe boodschap op een heldere en gedragen manier? Tijdens het Executive Forum 2025 deelde Stefanie Van Moen, sprekerscoach en communicatietrainer, concrete handvatten voor impactvolle communicatie — met aandacht voor inhoud, verbinding en présence.